Vi søger i dækning

posted in: Uncategorized | 0

27. Juni blev hundevagten (03.00 til 08.00) taget af Jacob og mig, meldingen lød på en rolig stjerneklar nat med vind på 4-5ms. Nattens største højdepunkter var de i alt 7 besøg vi fik af flere legesyge delfiner, der lyste op i vandet og trak en hale af lysende moril efter sig. Et fantastisk syn der virkelig højner moralen når man sidder der i mørket og timerne virker lange. Solen brød over horisonten kl.06.52 og ca. en time senere stod resten af mandskabet op og morgenmaden kunne nydes i cockpittet. Det blev dog en smule forhastet måltid da det blæste op og vi i løbet af kort tid havde vindstød af stormene kuling med varsling om tordenbyger. Så skibber tog en klog beslutning og valgte at lægge kursen om og søge nødhavn i byen Almeria, som kan dateres helt tilbage til det 13 århundrede.

Et godt stykke før vi anløb havnen kunne vi spotte en stor mærkværdig bygning lige ved indsejlingen. Da vi ankom havnen omkring kl.11 kunne vi konstatere at der var tale om El Cargadero de Mineral, en udskibningsplatform bygget helt tilbage i 1904, til at læsse mineraler ombord på skibe.
Under frokosten konstaterede vi ud fra vindens susen i riggen at Skibbers beslutning om at gå i havn var den rigtige. Det fejrede vi med en tur op i byen hvor vi gik forbi før omtalte El Cargadero de Mineral, besøgte Catedral de Almería og fik en velsignelse på vores videre færd. Vi ville efterfølgende have besøgt borgen Alcazaba på toppen men de holdte siesta, så vi gik over til den lokale tyrefægtnings arena “Plaza De Toros” hvor vi var så heldige at møde en flink ung toreador som lod os kikke indenfor.
Tilbage på skibet gik Peter og jeg igang med madlavningen mens Skipper og Jacob gik på stranden for at slås med de store bølger der skyllede ind. Alt imens vinden susede i riggen blev aftenens måltid, bestående af grillet tun-steaks med kartofler og salat, indtaget. Efter lidt dessert samt en stille kop kaffe, blev dagens oplevelser samt morgendagens udfordringer vendt inden køjen nok engang kaldte.