Start spreading the news…

posted in: Uncategorized | 0

Sorry, jeg ved godt at jeg havde lovet mig selv at New Zealand stod næst på min liste, men af flere årsager sidder jeg altså nu i en meget behagelig seng på 14 etage på Hampton Inn i Soho med udsigt til New York skyline og 14 dage I The Big Apple.

Turen herover gik nu rigtig fint, jeg fløg med British Airways på begge flyvninger og havde et tomt sæde ved siden af mig hele vejen, så jeg rigtig kunne brede mig. Det var fedt da pladsen er, som de fleste ved, meget trang. Men satte virkelig pris på den ekstra plads på flyvningen fra London til New York da min kammerat I sædet foran mig allerede I gaten valgte at vippe hans sæde tilbage. Jeg overvejede faktisk flere gange at bede ham vippe det op igen, specielt når der blev serveret mad. Men valgte ikke at gøre det da han lignede en seriemorder og sendte mig de vildeste blikke når jeg gik på toilet.

Da flyet var vel ankommet til Newark lufthavn og vi skulle gå fra borde blev der I højtaleren sagt at politiet stod I gaten og at vi alle skulle vise vores pas til dem, noget jeg aldrig har oplevet før. Men vi gik fra borde min seriemoder-kammerat og jeg, desværre kom han ikke andet end til døren før end det før omtalte politi havde kastet sig over ham og lagt ham I håndjern.

Så mens politiet trak ham væk gik jeg bagved og smilede over hele hovedet og sagde til mig selv “sådan ender det hvis man vipper sit sæde tilbage”.

Jeg selv fik en meget bedre velkomst af myndighederne med en venlig kvinde i imigrationen, fik fat I min bagage og tog toget til Penn station på Manhattan. Som altid var det en fed fornemmelse at træde op af undergrunden og pludselig være midt i New York City, midt I det hele.

De knap 3 kilometer fra Penn station og ned til mit hotel I Soho blev tilbagelagt til fods så jeg var sgu lidt træt da jeg ankom. Klokken var dog kun 17, så jeg skulle ud og se byen. Jeg valgte at gå ned og se One World Trade Center og mindesmærket for 9/11. På vejen hjem gik jeg lige forbi Ken Broome, den lokale burger bar, som receptionisten på mit hotel havde anbefalet.

Efter et godt måltid var det meningen at jeg ville skrive lidt på min blog men søvnen overmandede mig og kl. 23 måtte jeg kapitulere og vælte om i min seng. Jeg valgte dog ikke at rulle gardinet for da jeg tænkte at det første jeg da skulle se når jeg slog øjnene op skulle da være New Yorks Skyline med Impire State Building I centrum.